סוריה נמאסקרה-108 ברכות שמש

סוריה נמאסקרה- תרגול 108 ברכות לשמש

סוריה – השמש, מקור האנרגיה המרכזי בחיינו כיצורים חיים. נאמאסקארה – הודיה. השמש נחשבת בתרבות ההודית ללב הפיזי והרוחני של עולמנו. האור מסמל את כוח ההבחנה והחכמה, והחום את האהבה. "השמש, מאירה את מה שעמוק", מקור הידע ,"העין של העולם". היוגים מאמינים שלכל אחד מאיתנו יש יקום שלם בתוכו ומתפקידנו לחקור אותו ולמצוא את השמש הפנימית שלנו, את מקור האור האישי שלנו לאנרגיה ולחכמה. קרני האור של השמש על פני כדור הארץ יוצרים את אנרגיית החיים החיונית היא הפראנה. יש לנו, כיצורים חיים, דרכים נוספות לקבל פראנה לגוף כמו, אויר, מים , מזון… כל המקורות הללו מקבלים גם הם את כוחם מהשמש.מרכז האנרגיה בגוף, המחסן בו אנו אוגרים את הפראנה היא- מקלעת השמש – הממוקמת במרכז הגוף, מאחורי הקיבה.

כוחו של תרגול של 108 פעמים הברכה לשמש.

המספר מאה ושמונה הוא מספר החרוזים ממנו מורכבת הגאפה מאלה, מחרוזת התפילה אותה עונדים הבודהיסטים וההינדים. הם מגלגלים את חרוזי התפילה בידיהם ואומרים מנטרה עם כל חרוז. מאה ושמונה נחשב למספר מיוחד, המכפלה המושלמת של המספר שלוש, כי הוא מורכב משלוש ספרות וסכום ספרותיו תשע, כלומר, שלוש שלישיות. שלוש מסמל את האיזון המושלם. זהו מספר בעל משמעות פילוסופית עמוקה בתרבויות ודתות רבות. באסטרונומיה ההודית מוצאים את העובדות הבאות בהקשר למספר מאה ושמונה: המרחק בין כדור הארץ לשמש הוא 108 פעמים קוטר השמש. המרחק בין כדור הארץ לירח הוא 108 קוטר הירח. קוטרה של השמש הוא 108 פעמים קוטר כדור הארץ. כלומר, השמש והירח מחוברים לארץ ביחס של 108 פעמים הקוטר העצמי שלהם. המספר מאה ושמונה מסמל את השלמות ואת האינסוף. 108 חרוזי התפילה בשרשרת המאלה מסמלים 108 צעדים קטנים של התודעה האנושית לאור האלוהי. כל העברה של חרוז, בליווי החזרה על המנטרה וההתכוונות מהווה צעד להתקרבות לאש הפנימית שבתוכנו.

בתרגול 108 פעמים ברכת השמש, מגיע הרגע בו התנוחות זורמות בעצמן,נחווה "מאמץ ללא מאמץ", הגוף עובד כיחידה עצמאית וחופשית, התנועה זורמת ברכות והקצב נובע מעצמו, אז – ההכרה משתחררת. בחופש הזה, הנולד מתוך תנועה מחזורית, כמו מחזוריות השמש, חווה המתרגל התעלות, חיבור עם היקום, התרוממות רוח.

מטרת תרגול היוגה היא לאסוף את ההכרה ולהביאה למצב של ריכוז והתבוננות דרך עבודה שיטתית עם הגוף. בתרגול 108 ברכות לשמש יכול המתרגל לחוות אחדות עם הבריאה ,לאבד זהות עם הגוף, למצוא את האלוהים שבפנים ולהתחבר איתו. החיבור המופלא הזה עם האור הפנימי מעניק תחושה של רצון לתת, להעניק לחלק לכולם מאותו אור הבוער מבפנים.

חרוזי התפילה בג'אפה מאלה אלו בעצם הצעדים הקטנים אותם עושה האדם לקראת הארתו כשבכל פעם שהוא מעביר חרוז הוא מתקרב יותר ויותר אל תודעתו הטבעית והבהירה.